• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Långivare skickar rekommenderat brev.

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 436
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Hej, idag fick jag brev från Postnord. Står rekommenderat brev från en bank jag har lån. Kommit överens om 900kr/mån i ett halvår, har skriftligt på mail, meddelande på banken och sms. Vad jag läst mig till skickas sådant vid uppsägning av lån. Dom kan ju inte säga upp det? Har gång på gång frågat visst är allt lugnt nu, till och med skriftligt. Och de har svarat ja varje gång, men att jag fortsatt får påminnelser och ibland samtal för deras system strular.

Hur kan dom skicka brev då??
Vilken bank gäller det och har du överenskommelsen skriftligt?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klaridag

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
519
Mottagna reaktioner
108
Poäng
317
Vilken bank gäller det och har du överenskommelsen skriftligt?
Har det skriftligt via Mail, sms osv. Ringde dom och de sa att det är en ”varning” om uppsägning? Men att jag fortfarande är i fas pga överenskommelsen. Varför ens skicka och skicka påminnelser när jag har en plan, de skyller på att det går automatiskt, och även samtal. Dom är mycket krångliga och sköter det märkligt, rekommenderar ej, dessutom tokhöjde dom räntan utan att säga till.

Nstart riktig dynga, som tur är mitt kreditbetyg så pass bra, så jag kommer byta!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp